Takım Lideri Olarak Hayatınızı Kolaylaştıracak 5 Yol

Ekipleri yönetiyor ve liderlik ediyorsanız, insanları nasıl motive edeceğiniz, kişisel başarı öykünüz ve genel üretkenliğinizle doğrudan ilişkili olacaktır.

Kuruluşunuzdaki herhangi bir kişiden sorumluysanız, bu basit ipuçlarını takip etmek, barışı korumanıza, sürece odaklanmanıza ve teslim etme yeteneğinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

1. İnsanları güçlendirin!
Korku ve sindirme ile yöneten otokratik ve otoriter yöneticiler sadece belli bir düzeyde kadar ileri gider. Otorite, grup içi / grup dışı gibi bir duygu yaratacak, büyümeyi sınırlandıracak ve kendi kişisel kapasitelerine göre bir cam tavan oluşturacaklardır.

İnsanları güçlendirmelisiniz. Takımınızdaki önemli becerileri, hediyeleri ve ilgi alanlarını belirleyerek zaman geçirin ve buna göre görevler verin. Yetki verdiğinizde, bunun bir “belirteç rolü” olmadığından, ancak gerçek bir sorumluluk unsuru taşıdığından emin olmalısınız. Bu bir değer duygusunu yansıyacak ve güven yayılacaktır.

Kişilere bireysel olarak uygun projeler ve rollerin verilmesi, bunlardan en iyi şekilde faydalanacaktır. İyi performans gösterdiklerinde tutarlı bir pozitif takviye ekleyerek bunu daha da ileriye götürebilirsiniz.

2. Mekanları etkinliklerle eşleştirin
Hangi alanlarda hangi faaliyetlerde bulunduğunuzu dikkatli bir şekilde düşünün. Farklı yaklaşımlar ve yeni bakış açıları ortaya çıkaracak olan ofisin dışında bir dünyası var – yürüyüşler, kafeler, parklar ve spor salonları. Neyin başarılması gerektiğini düşünün ve ardından bunun gerçekleşmesi için en iyi yeri düşünün.

Örneğin, bire bir kontrol çalışması yapmak için dışarıda bir yürüyüş yapmak işe yarayabilir; Üretken, hızlı ve noktaya ihtiyaç duyan bir iş toplantısında oturmak yerine ayakta durabilirsiniz; bununla birlikte, yaratıcı bir beyin fırtınası, büyük  bir kağıt, lego ve müzik ile büyük, açık ve renkli bir alana ihtiyaç duyabilirsiniz.

Kendi çalışma kabinleriniz ile etrafınızdaki anında toplantılardan kaçınarak ekibinizin alanına saygı duyabilirsiniz.

Son olarak – daima sessiz veya yansıtıcı çalışma ve aktiviteler için kullanılan “konsantrasyon” alanların bulunduğundan emin olun.

3. Lütfenler’i ve teşekkürler’i unutmayın
Bu sözler açık ve doğal olarak olmalı, ancak çok sayıda yönetici kişisel insan becerilerinden çok daha fazlası olduklarını düşünürler.

İşleri saygılı bir şekilde, dostane bir tonda ve doğrudan, ilgi çekici bir şekilde sorma kültürü yerleştirirseniz, hemen hemen hiçbir zaman talep, agresif bir şekilde kovalamaya ya da cezalandırmaya ihtiyacınız olmaz. Basitçe davranışlarınızı yönetmek moral ve üretkenlik için çok şey yapacaktır.

4. ‘Çarşambaları Toplantı Yok’- Facebook’tan bir ipucu
Facebook’un kurucu ortağı Dustin Moskovitz, haftada bir gün, ekiplerinin hiç kimsenin toplantılara çağırılmayacağını belirliyor. “Bu, proje çalışması yapmak için ve bazı bitişik alanınızın olmasını sağlamak için paha biçilmez bir araç” diyor. Ben kişisel olarak bunu, haftada bir gün kanun olarak alıyorum.”

Her hafta basit ve kesintisiz bir mekana sahip olmak, ekibinizden üretkenlik ve saygının kazanılmasında uzun bir yol kat edecektir. Siz de onu değerli bulacaksınız!

5. Yaratıcılık alanı verin – Google’dan bir ipucu
Google, tüm çalışanlarına, bir bütün olarak şirketin yararına olabileceğini düşündükleri kişisel yaratıcı projeler üzerinde çalışmak için haftada bir gün verir. Google haritaları gibi en yenilikçi ve başarılı icatlarından bazıları, bu basit ilkeden çıkmıştır.

Yaptıklarınıza fayda sağlayacağını düşündükleri bir fikir üzerinde çalışmak için takımınıza yer açın. Bir sonraki büyük büyük hamlenin nereden geleceğini asla bilemezsiniz!

PaylaşShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir