Üretken Çalışma Alanı için 8 Temel Adım

İşte çalışma alanınıza entegre edebileceğiniz ve tüm yıla sizi temelden hazırlayacak 8 temel adım!

Hemen hemen herkesin hedeflediği ortak kararlardan biri, kariyerlerinde, kişisel araçlarında veya her ikisinde de üretkenliği arttırmaktır. Büyük bir değişim için temel kurmak, çalışma alanınızdan başlayabilir.

Konumunuzu Akıllıca Seçin

Bir ev ofisi için doğru ayara sahip olmak ilerlemenizi sağlayabilir veya bozabilir. Çalışmak için tam bir oda ayırmak, gürültü kirliliğini ve dikkat dağılmasını önlemek için evin ana koşuşturmasından ve gürültüsünden uzakta harika bir seçim olacaktır. Daha küçük alanlara sahip olanlar için de bir çalışma alanını yatak odası, gömme dolap veya bodrum katına entegre edebilirsiniz.

Işığa Bakın

Ofisiniz için bir yer bulduktan sonra, ideal düzeninizi hazırlayın. Masayı mümkün olduğunca geniş bir pencerenin veya kapının önüne yerleştirerek işe başlayın. Gün ışığından yararlanmak veya dışarıdaki yağmur veya kar yağışı seyretmek, kendinizi yorgun hissettiğinizde veya yıprandığınızda gözleriniz için ve dinlendirici bir mola verebilir.

Güneş battığında, göz yorgunluğunu azaltmak için yeterli ışığa sahip olduğunuzdan emin olun. Masa lambaları, zemin lambaları ve duvara monte edilen aplikler tümüyle mükemmel bir iş aydınlatması sağlar. Mavi işaretli bir ampul kullanın, çünkü bu uyarı mekanizmasını arttırdığı görülmüştür.

Depolama Alanınızı Özelleştirin

Bir başka popüler çözüm de dağınıklığı kesmek ve bir ev ofisi ilk önce organize etmek için harika bir yerdir. Değerli alanı boşaltmak için masanın üstündeki yüzen rafları yerleştirin, kağıtları tutmak ve kalem ve kalemleri şeffaf cam kavanozlarla kullanışlı tutmak için dosya dolaplarını kullanın. Alan izin veriyorsa, kalkmanız ve dolaşmanız gereken süreleri sınırlamak için yakındaki bir içecek istasyonu ekleyebilirsiniz.

Bir Laptop’a Geçin.

Bazı meslekler büyük bir monitör kullanımını gerektirir, ancak eğer monitorsüz de yapabiliyorsanız, değiştirin. Dizüstü bilgisayarlar, küçük ofisler için harika olabilir, yerden tasarruf sağlayan araçlardır ve üzerinde çalıştığınız her şey için güç ve güvenilirlik sunar. Ayrıca, masanızda sabit tutulmak yerine hareket etmenize ve uzun bir iş gününün sonunda sembolik olarak kitabın kapanmasından memnun olmanızı sağlar.

Rahat oturun.

Sekiz saatlik tipik çalışma günlerinde, oturma seçiminiz refahınız için büyük bir fark yaratabilir. Konfor üzerinde önceliği önceliklendirin ve yıllar boyu sürecek sağlam bir ergonomik ofis koltuğuna yatırım yapın. Alternatif olarak, mevcut kurulumunuza çıkarılabilir bir sırtlık veya koltuk başlığı ekleyin veya bunun yerine masanızda kullanmak için bir peluş koltuğu yeniden tasarlayabilirsiniz.

Görsel İlgi Oluşturun

Desenlerin iş yerinde yaratıcı uyarımı teşvik ettiği görülmüştür, bu yüzden ilginç tasarımlar için duvar kağıdına veya resimlere bakabilirsiniz. Tabloları, masanın üstündeki rahat bir göz seviyesinde asın veya olası dikkat dağınıklıklarını azaltmak için bunları çevresel yan duvarlara monte edin. Daha basit bir görünüm için, favori tonunuzda bir vurguyla duvarı veya tavanı boyayın.

Yakından İlham Alın

Muhtemelen bir yazarsanız ilham tıkanmalarına alışkınsınızdır ve gelecekte nasıl üstesinden gelineceğini öğrenmek de önemlidir. İlham veren fotoğrafları iğnelemek, anlık fikirleri bir dosyaya atmak ve fikirler kutunuzda kuruduğunda geriye bakmak için önceki çalışmanızın bir klasörünü oluşturmak için büyük boyutlu bir bülten tahtası kullabilirsiniz. Bugüne kadar ne başardığınızı ve yaptığınızı görmek sadece ihtiyacınız olan destek olabilir.

Rutininizi Bozun

Kendinizi yaratıcılığa bırakın ve yeni bir hobi edinerek başarınızı hızlandırın. Erteleme eğiliminiz varsa, daha az genel ancak daha akıllı çalışacak bir zamanlayıcı ayarlayın. Daha az zamanla, daha hızlı, daha hızlı ve genellikle daha iyi çalışmak için motive olabilirsiniz. Ayrıca, bir arkadaşınızla veya birlikte çalışan bir kafede işbirliği yapmak için manzaranızı değiştirmeyi deneyebilirsiniz. Ekranınızdan bir molaya ihtiyaç duyduğunuzda, ofis ya da evinizin etrafında bir yürüyüş yapın ya da beyninize ihtiyaç duyulan bir sıfırlama yapmak için içeride egzersiz yapın.

PaylaşShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

1 thought on “Üretken Çalışma Alanı için 8 Temel Adım”

  1. Bazıları için basit ya da önemsiz ve etkisiz görülebilir fakat bu tarz küçük değişiklikler çalışanların üretkenliğini gerçekten gözle görülür bir şekilde artırıyor ve tasarruf sağlıyor. Küçük sorunları ortadan kaldırıp sadece işimize odaklanabilmemizi sağlayacak küçük hesaplamalar bence de son derece önemli..

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir