2018 Sosyal Medya Trendleri ve Gayrimenkul Sektörüne Etkileri

Sosyal medya kuşkusuz gayrimenkul profesyonellerinin en önemli araçlarından biri olarak öne çıkıyor. Facebook ve Instagram hedefli kitlelere çok uygun pazarlama rakamlarıyla hitap etmeyi kolaylaştırmaya devam ediyor!

Youtube, Y jenerasyonu ele alındığında, neredeyse televizyon kanallarında daha çok izleniyor. Bu jenerasyonlar maddi güce ulaşmaya başladıkça da Youtube’un önemi pazarlama stratejilerinde baş role ilerliyor. İnternet hızı giderek artıyor, birbirinden güzel fitreler, hikayeler, sanal paralar, canlı yayınlar ve ünlüler! Sosyal medya 2018’de her zamankinden çok daha renkli olacak!

Sanal Gerçekliğin Yükselişi

iPhone 8 ve iPhone X’in çiplerinde artırılmış gerçeklik (augmented reality) özelliğinin olacağı ve telefon kullanıcılarına harika bir deneyim sunacağı Apple tarafından duyurulmuştu. Artırılmış gerçeklik gerçek dünyadaki çevrenin ve içindekilerin bilgisayar tarafından üretilen ses, görüntü, grafik ve GPS verileriyle zenginleştirilerek meydana getirilen canlı, doğrudan veya dolaylı fiziksel görünümüdür. BlueTech eğitimimizde de artırılmış gerçeklik ile portföy  gösteriminin yollarını ve önemini anlatıyoruz. Planner 5D  ile çizilen projelerin etkileyici görsellere dönüşümü göz alıcı sonuçlar çıkarıyordu. Şimdi ise bu yeni çiplerle artırılmış gerçeklik 2018’in en önemli araçlarından biri olacak! Mavi neslin dijital gayrimenkul profesyonelleri bu trendi asla kaçırmaz!

Instagram Hikayeleri

Sosyal Medya eğitimlerimizde 2017 boyunca Instagram Hikaye (Story) özelliğinin gücünden ve etkisinden bahsettik. Geldiğimiz noktada haftada 200 milyon kişi hikaye oluşturuyor! Düşünün, Instagram Hikayeleri sadece 1 yaşında! Bu hızla yükselişini sürdürürse, 2018 sonunda tüm Instagram kullanıcılarının yarısı hikaye özelliğini aktif kullanmaya başalayacak. Hikaye özelliğinin pazarlamadaki gücü ve sağladığı değer giderek artacak! Hikayeler kısmına gelen yeni güncellemeleri yakından takip etmenizi, portföylerinizi buradan duyururken en yeni efektlerle desteklemenizi öneriyoruz! Bunun için kaliteli bir akıllı telefon edinmek çok önemli!

Kanaat Önderlerinin Artan Önemi

Pazarlamacıların yüzde 90’ı kanaat önderleri ve fenomenlerle çalışmanın başarılı bir strateji olduğuna inanıyor! Kendi bölgenizde aktif olan çok takipçisi ve okuru bulunan kanaat önderlerini veya fenomenleri belirleyin. Telefon numaralarına veya maillerine ulaşarak onlarla özel anlaşmalar yapın. Portföyünüzü ziyaret ettirin, oradan canlı yayın yapsınlar, hikayeler paylaşsınlar, sizi etiketlesinler, konumlarını bildirsinler! Böylece beklediğinizin çok üstünde insana ulaşarak özellikle lüks gayrimenkulleri pazarlama şansınız olacaktır! Pazarlama stratejinizde kullanacağınız fenomenin daha önce kullandığı dile (küfür olmamalı), çalıştığı markalara ve değindiği konulara bakmanızı öneririz. Böylece yanlış birini seçmemiş olursunuz. Özellikle girdiği içeriklerin yorumlarına bakın. Sahte takipçiler beğeni yapar, ama nadiren mantıklı yorum atabilirler.

Y Jenerasyonunun Yükselişi

Y Jenerasyonu bomba gibi geliyor, maddi güçleri giderek artıyor! Bu nedenle daha önce de bahsettiğimiz gibi genç, eğlenceli bir dil yaratmak gerekiyor. Eğlenceli yarışmalar, fenomenler, daha fazla video içeriği ve bol bol Instagram Hikayesi!

Mesaj Platformlarına Katılım

2018’de Whatsapp ve Messenger iletişiminin önem kazanması bekleniyor. İletişim bilgisi bir portföyle paylaşıldığında Facebook reklamı verilirken “mesaj at” butonu eklenebiliyor. Whatsapp için telefon numarasını portföyle birlikte paylaşmak da önemli. Fakat bu mecralar oldukça dinamik olmayı gerektiriyor. Cevapları yazmakla görevli kişinin hem protföylere, hem mevzuata hem de bölgeye hakim olması şart. İmla kuralları da ciddiye alınmak ve itibarlı olmak adına önem taşıyor. 2018’de “Chat Bot” denen otomatik cevap sistemlerinin de yaygınlaşması bekleniyor.

Canlı Yayınlar

Telefon kameraları daha iyi görüntü vermeye, internet hızı artmaya ve sosyal mecralar da buna adapte olmaya devam ederken canlı yayın özelliğini es geçmemek gerekiyor. Instagram ve Facebook, Periscope ile trend haline gelen canlı yayın özelliğini kendi mecralarına adapte etti. Youtube kanalalrından da canlı yayın imkanı var. Bizim önerimiz Instagram canlı yayını olacaktır. Takipçi kitlenize canlı yayınınızı bildiren özel bildirim gider ve haberdar olurlar. Kendinizi kitlenize hatırlatmak, bir portföyü daha çok kişiye ulaştırmak ve memnun kalan alıcılarla kısa söyleşiler yayınlamak ve özel günleri kutlamak için 2018’de Instagram’ın canlı yayınını kullanın!

Twitter

2017’de diğer mecraların gölgesinde kalan Twitter’ın kendine yeni özellikler etkileyerek tekrar etkin ve güçlü hale gelebilme ihtimali var. Bunun ilk adımını geçtiğimiz ay atarak 120 karakter sınırını artırdılar. Twitter’da var olmak ve ileride çıkacak özelliklerini takibe almak, Twitter gündemini Trending Topic hashtaglerden takip etmek yeterli olacaktır.

Facebook Spaces

Facebook sanal gerçeklik alanında dev atılımlar yapmaya hazırlanıyor. VR 2018’de portföyleri orada olmadan gayrimenkul uzmanı ile birlikte gezebilme, daha kolay erişilebilen bir sanal gerçeklik turu sağlama fırsatını getirecek. Facebook, Oculus Rift’i satın alarak zaten bir VR donanım şirketi haline gelmişti. Buna Spaces yazılım donanımı da eklenince Facebook sosyal ağında arkadaş olanlar birlikte sanal tur yapabilecek!

PaylaşShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir