Güven mi, Para mı?

Güven mi, Para mı?

İnsan ilişkisinin en önemli olduğu iş kollarından biri de gayrimenkul…  Herkesin almak, satmak, kiralamak için mutlaka dokunduğu bir sektör… Bu sektöre gireli 2 yılı geçiyor; sektördeki insanların canını acıtan hikâyeleri hala dinliyorum. Kanmak, kandırılmak, yalan söylemek, sözünde durmamak, sebepsiz vazgeçmek, ne istediğini bilmemek ve bir sürü yanlış ve niteliksiz davranış modeline rastlayabileceğiz bir sektör…

Gayrimenkul ilişkisini oluşturan her iki taraf da mağdur olabiliyor.  Gayrimenkul hakkında doğru bilgiyi vermeyen, var olmayan portföyü pazarlamaya çalışan emlakçılar,  sona yaklaşırken son anda fiyat yükselten satıcılar, hizmet bedelini ödememek için elinden gelen her şeyi yapmaya çalışan alıcılar ve bir sürü yaşanmış örnek.

Peki, hem insan ilişkisinin hem de güvenin bu kadar önemli olduğu bir sektörde müşterinin güvenini kazanmak için ne yapabileceğinizi düşündünüz mü?  “Ben aslında sizin o bildiğiniz emlakçılardan değilim” demek sizin müşterinin güvenini kazanmanıza yetiyor mu?

Elbette hayır!

Peki, güven kazanmak konusunda ne yapılabilir diye hiç düşündünüz mü? Hele sektöre yeni giren bir kişiyseniz…  Güven kazanmanın birinci yolu karşınızdaki kişiyi dinlemek ve onu anlamaktır.  Duruşunuz, giyiminiz, bakımlı olup olmadığınız, doğallığınız, vücut diliniz, konuya ne kadar adapte olduğunuz, sorduğunuz akıllı sorularla karşınızdaki kişiyi daha derin anlamaya çalışmanız. Hepsi güven oluşturmanın ilk adımı…

Peki sonra?

İlk adımdan sonra güveni pekiştirmek nasıl olacak?  Güven sağlamanın ikinci adımı müşteriye katma eğer sağlamaktır. Bu adım hem zamanınızı alacak hem de sizi bilgi birikimi sağlayarak güçlendirecek bir adım… Müşteriye katma değer sağlamak için sizin bilgi vermeniz, aydınlatmanız, birlikte yorum yapmanız yani öncelikle müşterinin sizinle çalışması için önce sizin müşteri için çalışmanız gerekir.  Portföy almak için ilk hareketi müşteriden beklemek yerine neden ilk atağı, ilk çalışmayı biz yapmıyoruz?

Sakın copy-paste ile pazar analizi yaparak katma değer sağladığınızı düşünmeyin.  Pazar analizini, verilerinizi derinleştirin, genişletin, güncelleyin. Coldwell Banker’lı gayrimenkul danışmanlarının çok önemli bir ayrıcalığı var. Sadece kurumsal şirketlerin kullanabileceği REİDİN tüm Coldwell Banker’lı danışmanlarına açık. Yakın zamanda Reidin intranet sistemimiz olan CBx’e entegre edildi. Türkiye’nin Gayrimenkul bilgileri artık elimizin altında. Bölgenin demografik yapısından, sosyo-ekonomik derecelendirmesinden tutun da projelerin, her türlü gayrimenkulün detayları, hangi tarihte kaça satıldığı, bitenler, yapılmakta olanlar, arsa bilgileri, sektörle ilgili son gelişmeler.  Şimdi bir de Map.Reidin ile harita üzerinde gezinerek bilgi edinebiliyorsunuz. İsterseniz her türlü karşılaştırmayı da yapabilirsiniz. Reidin verilerini pazar analizinizin bir parçası haline getirirseniz hem müşterinize onun ulaşamayacağı bilgileri veriyor olursunuz, hem de “diğer”lerinden “farklı” bir yaklaşım sergilemiş olursunuz.  Bir de çalışmalarınızı sahadaki bilgiler ile pekiştirdiniz mi, çok güzel bir çalışma modeli ortaya çıkıyor.

Güven duymanın ikinci adımı müşteriye katma değer sağlamaktır.  Daha adımlar çok, ama önce buradan başlayalım.

Coldwell Banker Söz Broker Owner’ı Selma Zaim 

 

 

PaylaşShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

1 thought on “Güven mi, Para mı?”

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir